onsdag 2 juli 2008

Dags för en uppdatering kanske?

Igår var jag och handlade en massa frukostgrejer till lägenheten, så att det ska kännas hemtrevligt när jag väl flyttar in på torsdag. Även fast den är liten så känns den väldigt bra på något vis. Jag gillar trägolvet, kaffelattefärgen på väggarna och det faktum att den ligger i ett lugnt område men ändå så nära centrum. :-)

Efter handlingen träffade jag en väninna som jag åt lunch med på en indisk restaurang som ligger väldigt nära lägenheten. Jag är ju laktosintollerant, men orkade inte fråga vad maten innehöll när jag gjorde min beställning (dessutom har jag alltid tabletter med mig som jag kan ta om det skulle behövas). När maten väl kom frågade jag servitören om det var laktos i den, så att jag visste om jag behövde ta en tablett eller inte. Han sa att det var pyttelite youghurt i den, men att han kunde fixa en ny sås åt mig. Eftersom jag brukar kunna äta lite youghurt utan att få ont i magen sa jag att det inte gjorde något. Men han ville verkligen hjälpa till och sa att det bara var att säga till om jag ville ha ny mat. Skönt med serviceinriktat folk! :-)

Inga kommentarer: